výročí železnice v Brně
Dnes probíhaly hlavní oslavy 150 let železniční trati Vídeň – Brno. Jízdní řády historických vlaků, průběh a fotky z oslav 150 let první železnice na našem území
Nově zrekonstruované nádraží v Brně
Stávající brněnské nádraží prošlo v uplynulých letech náročnou rekonstrukci tak, aby dnes, v sobotu 31.září 1989, mohlo uvítat návštěvníky a hosty oslavy 150.let železnice. Ty příští oslavy, tak dvacet či třicet let, se již určitě budou slavit na novém brněnském nádraží …
Koleje a kronika: „Již před devátou hodinou se veškeré obyvatelstvo shromáždilo okolo železné dráhy, na vůkolních horách, na Františkově, ano i v laskavě k tomu propůjčených domech Petrova … Všechněch oči obráceny byly v krajinu, kterou železnodráha se svými železnými oblouky, jako druhdy římský viadukt se klene – an okolo 11.hodiny první lokomotiv, 7 vozů s sebou mající …“ píše se 7.červenec 1839 a do Brna přijel první vlak
Kroniky vypráví, že dne 6.července 1839 v Břeclavi silně pršelo, takřka předžňovým medardovým lijákem. Když však k prostoru zdejšího nádraží přijížděly do tohoto města nad Dyji …. se píše v září 1989 v brněnské Rovnosti
Fotka z oslav 150.let železnice Vídeň – Břeclav – Brno. Na historickém snímu z 31.září 1989 vidíme čestnou vojenskou jednotku na brněnském horním (tehdy ještě hlavním) nádraží.
150.let železnice Vídeň – Brno: hlavní oslavy probíhaly v soboru 31.září 1989 a to v Horních Heršpicích přehlídkou historické i nové železniční techniky. Lidé sedí a dívají se ze svahu polevé straně ve směru od Brna. Za pár let tudy již budou jezdit vlaky na nové brněnské nádraží.
Jaké to ale bylo onoho historického 7.července 1839 v Brně? Vlak byl sestaven ze čtyř samostatně za sebou jedoucích souprav, tažených lokomotivami Bruna, Bucaphalus, Gigant a Hercules a přijel z Vídně po čyřech a půl hodinách jízdy… Brněnský večerník, 26.květen 1989.
Skutečná první železniční jízda byla ale vykonána z Brna do Rajhradu a to ve druhé polovině roku 1838. Tuto událost připomíná pamtní deska umístěna nedávno na rajhradské nádražní budově. Jízda přitom trvala 16 minut.
Rovnost, 31,května 1989
Do Brna přijelo první EuroCity z Vídně
Od nového jízdního řádu 1991/1992 začíná i do Československa jezdit přepychové vlaky EuroCity (EC) s pojmenovaním „Antonín Dvořák“ (český hudební skladatel 19.století). Do vlaku EC si musí cestující zaplatit EC příplatek v ceně 50 kč (!). Vlak EC z Brna do Prahy není povinně místenkový, ale z Brna na jih je již povinně místenkový. Jízdní doba je neuvěřitelná. Cestu Z Brna do Prahy ujede vlak za pouhé 3 hodiny a 10 minut (!) O možnosti přepravy kol se v novinách nepíše.
Místo pro Váš komentář, dotaz nebo příspěvek je níže. Vaše příspěvky, komentáře a dotazy jsou před jejich publikováním schváleny, většinou do 24 hodin. Vaše e-mail adresa slouží jen pro případné odpovědi. Nebude zveřejněna, archivována ani předána třetí straně a ani na ni nebudou posílány žádné obchodní nabídky. To slibuji.
Pokud mi chcete napsat přímo email, poslat obrázky, text v souboru, můžete psát na. OneManBrnoBlog@gmail.com