Pod sloganem „Za pyramidami nemusíte do Egypta“ uspořádala Kancelář architekta města Brna ve čtvrtek 3.září 2020 prohlídku nové haly vozovny šalin v Pisárkách. 

Červeno-kovová hala

Na fasádě nové hale provozu Denního ošetření vozovny v Pisárkách je totiž 108 „pyramid“. Jejich úkolem je pohlcovat zvuk, který by se jinak odrážel do vilové čtvrti.  Stavba byla díky svým vlastnostem a půvabu nominovana na titul Stavba roku 2020. Průvodcem nám byl architekt David Kudla, autor návrhu ze studia DKarchitekti. 

Pisárky Vozovna

Vpravo červené vrata pro výjezd šalin z haly Denního ošetření

Pisárky Vozovna

Vlevo manipulační kolej. Zatravněné koleje linky šaliny jsou až za plotem. Úplně vlevo ulice Hlinky.

Pisárky Vozovna

Vpravo otevírání vrat pro výjezd šaliny po kontrole  denní údržbě. Šalina pokračuje na točnu Pisárky, aby pak zajela na noc opět do vozovny.

Pisárky Vozovna
Nový hala vozovny šalin v Pisárkách

Jedna část stěny nové haly je prosklena, aby kolemdoucí v noci viděli dovnitř

Nový hala vozovny šalin v Pisárkách

Pohled na trať jedničky sestupující do podzemní stanice Pisárky.

Nový hala vozovny šalin v Pisárkách

Na začátku haly Denní údržby, od města, je na stěne i logo brněnského Dopravního podniku. 

Nový hala vozovny šalin v Brně Pisárkách

Dírkama v plechové stěně proniká hluk dovnitř, kde je pohlcován hmotou jak ve zvukovém studiu.
Zalomení „pyramid“ostění směřuje hluk mimo obytnou čtvrť.

Nový hala vozovny šalin v Brně Pisárkách

Pohled směrem k městu. V budoucnu v čele vozovny vyroste nová točna. Dnes jezdí šaliny na otočení až na Mendlák, což je při počtu šalin fakt nepohodlé a neefektivní.

Nový hala vozovny šalin v Brně Pisárkách

Vjezdová vrata do haly Denní údržby. Požadavkem je vrata rychle otevřít a hned za šalinou zavřít. Zvláště v zimě. 

Nový hala vozovny šalin v Brně Pisárkách

Dvoukolejná hala Denní údržby. Tedy údržby, která je dělána na každé šalině po skončení jeji šichty. Údržba se dělá shora, stejně jako kontrola a údržba spodku vozidla v montážní jámě.

Nový hala vozovny šalin v Brně Pisárkách

Výjezd z haly Denní údržby směr smyčka Pisárky.

Nový hala vozovny šalin v Brně Pisárkách

Jsme v podzemí haly Denní údržby. Nad námi jezdí šaliny a po obou stranách chodby jsou montážní lávky na prohlídku spodku šalin.

Nový hala vozovny šalin v Brně Pisárkách

Montážní lávka na prohlídky spodku šalin.

Nový hala vozovny šalin v Brně Pisárkách

Prohlídnuté a vyčištěné šaliny opouštění halu a přes smyčku Pisárky se vrací zpět na vozovny na noc.

Nový hala vozovny šalin v Brně Pisárkách

Souběžně s halou Denní údržby vyrostlo zastřešené stání šalin aby na ně nesněžilo a nepršelo. A tím nám déle vydržely.

Nový hala vozovny šalin v Brně Pisárkách

Před uvedením do provozu je v září 2020 i nová myčka šalin. 

Nový hala vozovny šalin v Brně Pisárkách

Vlevo výjezd z myčky šalin. Prava kolej slouží pro najíždějí vozidel do plechárny (?).

Nový hala vozovny šalin v Brně Pisárkách

Prohlídka pokračuje „starými“ provozy údržby.

Nový hala vozovny šalin v Brně Pisárkách

Za pozornost rozhodně stojí původní střešní osvětlení provozů.

Nový hala vozovny šalin v Brně Pisárkách

Původní hala údržby a nočního stání šalin

Nový hala vozovny šalin v Brně Pisárkách

Nájezd ze smyčky Pisárky. Vpravo na zdi je plán řazení šalin a nastavení výhybek.

Nový hala vozovny šalin v Brně Pisárkách

Smyčka v Pisárkách. Tady to všechno začalo. V těchto místech byla i původní točna brněnských šalin.

Místo pro Váš komentář, dotaz nebo příspěvek je níže.  Vaše příspěvky, komentáře a dotazy jsou před jejich publikováním schváleny, většinou do 24 hodin. Vaše e-mail adresa slouží jen pro případné odpovědi. Nebude zveřejněna, archivována ani předána třetí straně a ani na ni nebudou posílány žádné obchodní nabídky. To slibuji. Pokud mi chcete napsat přímo email, poslat obrázky, text v souboru, můžete psát na. OneManBrnoBlog@gmail.com