Na konci linky autobusu 67 v Brně-Jundrově, na ulici Optátova, je nová konečná.
A její tvar je vskutku neotřelý.
Žádné hranaté stěny, ale všechno pěkně zaoblené.
Zaoblená konečná Optátova
Objekt konečné je navržen jako ocelová konstrukce s výplní z minerální vaty. Fasáda je z hliníkového falcovaného plechu (to jsou ty linky). Vstupní dveře jsou rovněž z hliníku. Podhled přístřešku, kam se schovají za deště cestující, je z modřínového dřeva. Modřínových desek je použito i pod oknem na obklad parapetu.
Objekt zastávky je řešen jako dvojice překrývajících se objektů. Uzavřená část je rozdělena na tři jednotky se vstupem zezadu.
V první jednotce je zázemí pro řidiče. Ve druhé je technická místnost dopravního podniku a ve třetí, s velkým kulatým oknem, je místo pro malou prodejnu. Uvažuje se s občerstvením, prodejnou pečiva či s trafikou. Na zastávce je místo i pro automat na jízdenky a informační displej DPMB.
Úprava konečné zastávky v Brně-Jundrově se týkala jak samotného přístřešku a zázemí, tak i změny v uspořádání chodníku a silnice tak, aby byl zajištěn bezbariérově přístupný. Plus omezení křížení chodců, aut a autobusů. Protože se v místě výstupní zastávky uvažuje s dobíjecí stanici elektrobusů, je zastávka i na tohle již připravena.
Investorem zastávky, tedy tím, kdo to zaplatil, je radnice MČ Brno-Jundrov. Stavbu navrhli architekti David Šrom a Václav Štojdl z PROAM ARCHITEKTI.