Už je za námi.
Výměna dvou železničních mostů nad Šámalovou ulici probíhala od 27. března až do 27.listopadu 2022. Na dráze byl zaveden jednokolejný provoz mezi Židenicemi a Hlavním nádražím. To znamenalo omezení provoz vlaků linek R8, R9, R56, S3 a S6. A další vlaky nabíraly zpoždění.
Tak trochu úzká Šámalova
duben 2023
Správa železnic, která zajišťovala výměnu starých provozorních mostů nad ulici Šámalova, udělala vozovku širokou tak, jak původně byla.
Vzkaz, který jasně vyjadřuje, co si občanů myslí o tom, že lidé ze dvou organizaci se nedokázali dohodnout.
Stavba jde do finále. Silnice ale bude úzká
Listopad 2022
Železniční most na ulici Šámalova je už postaven. Teď probíhají dokončovací práce dole na silnic a chodníku. Ale už je vidět, že i nově vedená silnice pod mostem bude úzká, stejně jako byla původní silnice.
Nové mosty nad ulici Šámalova
září 2022
První z trojice mostů je již hotovo. Zvedla se podjezdová výška ze 3,3 na 3.9 metrů, došlo k rozšíření na dva pruhy a o chodník s cyklostezkou.
Cílem je kompletní přestavba dvou železničních mostů přes Šámalovou. Na velmi frekventovaném úseku mezi hlavním a židenickým nádražím se doposud nachýzel dvoukolejný cihlový klenbový most. Vedle něho bylo „dočasné mostní provizorium“ most tzv. Posvitavské vlečce.
Oba mosty již byly v nevyhovujícím stavu a současně již nevyhovovali požadavkům jak z hlediska šířkového uspořádání, tak i podjezdné výšky pod mostem. Silniční doprava včetně autobusů MHD byla zde proto vedena pouze v jednom pruhu.
Nově budou mosty širší, aby pod nimi kromě dvou jízdních pruhů byla také dvojice cyklopruhů a chodníků. Zároveň minimální podjezdné výška pod mosty bude 3,9 metrů.
Obě stávající mostní konstrukce nahradí železobetonové deskové mosty s tuhou výztuží – tzv. zabetonovanými nosníky. Práce se budou týkat také spodní stavby, která bude kvůli výskytu neúnosných zemin založena na velkoprůměrových pilotách.
Navržené technické řešení bude respektovat případné budoucí rozšíření osové vzdálenosti kolejí hlavní trati o přibližně 0,75 metru, a to v návaznosti na připravovanou rekonstrukci nádraží Brno-Židenice. Projekt počítá se souběžnou investicí města Brna, která zahrnuje komplexní obnovu komunikace pod mostem.
Dvoukolejný cihlový klenbový most
březen 2022
Dochází ke zbourání původního dvoukolejného cihlového klenbového mostu. Provoz pro auta a autobusy zastaven, chodci mohou procházet středem staveniště.
Autobusová zastávka Uzavřená
březen 2022
Zastávka autobusu Uzavřená je během výměny mosty uzavřená a trasa autobusu je přesunuta na objízdnou trasu.
Pro zajištění náhradní dopravy bude zřízena tramvajová linka P6 a dojde k prodloužení autobusové linky 61.
Jak to tu vypadalo původně
Duben 2019
„Tunýlek“ na ulici Šámalova, jedno z nejhnusnějších míst města Brna. Podjezdová výška jen 3,3 metrů, autobusy a auta zde musí jezdit jen v jendom pruhu. Občas se někdo nevejde.