Modernizace trati z Brna na Střelice se chystala více jak deset roků. Mnoho let ji zdržoval pan Dvořák z Tetčic. K němu se v závěru přidal i majitel baráku u trati v Troubsku. Přesto město Brno nebylo schopno využít času a do dnešních dnů zajistit stavební povolení na přístupovou cestu na nádraží. To je naprostá ostuda! Jak mají lidé věřit v jiné velké městské plány, když na nádraží vede přes potok dřevěné prkno?
Graffiti kam se podíváš
Takhle ozdobená není protihluková stěna, jak by si někdo mohl myslet, ale podchod. Původní prosklená stěna do podchodu byla celá zabarvena pozvanými graffiťáky, aby se předešlo počmárání skel od vandalů.
Starý Lískovec před otevřením
Ostuda!
červen 2021
Trolejbus, co dnes končí na Osové u šaliny, bude prodloužen až dolů k trati. Zde vznikne přestupní uzel trolejbus – vlak. Díky tomu zastávka Starý Lískovec bude atraktivní jak pro dojíždějící z okolních vesnic, ale o víkendech i pro výlety z města na Střelice, Třebíč, Bránice, Ivančice. Od nádraží ve Starém Lískovci bez přestupu ke špitálu a kampusu nahoře v Bohunicích, s přestupem do Pisárek.. ale všechno závisí na tom, jestli město postaví cestu.
Zatímco modernizaci trati a nádraží staví stát (Správa železnic), přístupovou cestu a přestupního uzel má na starosti velká radnice Brna. A tady je problém. Sice už na přelomu roku 2020/21 město vlastnilo 80 až 85 % potřebných pozemků, ale o zbytek se stále přetahuje s majiteli.
Dalším problémem je lávka přes potok Leskava. Nutné jsou protipovodňová opatření. Ani s nimi se ještě nezačalo.
Další problém je přístup. Kolem stojí domy a místní lidí nejsou veřejnou dopravou a dalšími lidmi zrovna nadšeni. Jednak hluk a pak místa na parkování. Už teď si ulici U Leskavy zasekali vlastními auty.
Podle stránek Kopeme za Brno bude cesta a nový přestupní uzel stát 200 mil. Kč. Vydání stavebního povolení se předpokládá v polovině roku 2021. Dokončení pak přibližně do konce 2023. Pokud tedy už všechno půjde jak má, tak s dvouletým zpožděním po dokončení nádraží! Ostuda!
Zastávka již finišuje
… tak bezbariérově pro cestování s kolem nebo s kočárkem. Kolem potoka vede cyklostezka a vlaky mají být nízkopodlažní.
Nástupiště ve Starém Lískovci je ostrovní. Tzn. že je z obou stran obklopeno kolejemi. V červnu 2021 se již finišuje, obrubníky jsou na místě, teď povrch nástupiště a osvětlení.
Nezbytné protihlukové stěny, aby lidé kolem ulice U Leskavy netrpěli hlukem od projíždějících vlaků.
Kudy na nádraží ve Starém Lískovci
Železniční přejezd v Lískovci
Dole ve Starém Lískovci, na ulici Martina Ševčíka, je staronový železniční přejezd. Vzhledem k frekvenci vlaků, rychlostí 80 až 120 km/h, budou šraňky spíše dole než nahoře. Podjezd se ale nevyplatí. Za pár let se totiž bude souběžně s tratí na Střelice budovat vysokorychlostní železnice, která zde povede souběžně s touto tratí a cesta zanikne.