Modernizace trati z Brna na Střelice se chystala více jak deset roků. Mnoho let ji zdržoval pan Dvořák z Tetčic. K němu se v závěru přidal i majitel baráku u trati v Troubsku. Přesto město Brno nebylo schopno využít času a do dnešních dnů zajistit stavební povolení na přístupovou cestu na nádraží. To je naprostá ostuda! Jak mají lidé věřit v jiné velké městské plány, když na nádraží vede přes potok dřevěné prkno?

Graffiti kam se podíváš

Nádraží Brno Starý Lískovec
Nádraží Brno Starý Lískovec
Nádraží Brno Starý Lískovec

Takhle ozdobená není protihluková stěna, jak by si někdo mohl myslet, ale podchod. Původní prosklená stěna do podchodu byla celá zabarvena pozvanými graffiťáky, aby se předešlo počmárání skel od vandalů.

Starý Lískovec před otevřením

Nádraží Brno Starý Lískovec

Na zastávce Starý Lískovec jsou již krásné nové přístřešky, včetně sedaček.

Nádraží Brno Starý Lískovec

A přístup na zastávku bude někde tou houštinou kolem činžáků na ulici U Leskavy.

Nádraží Brno Starý Lískovec
Nádraží Brno Starý Lískovec
Nádraží Brno Starý Lískovec

Zmodernizovaný přejezd na ulici Martina Ševčíka. 

Nádraží Brno Starý Lískovec

Podjezd pod dálnici

Nádraží Brno Starý Lískovec
Nádraží Brno Starý Lískovec

Ostuda!

červen 2021
Trolejbus, co dnes končí na Osové u šaliny, bude prodloužen až dolů k trati. Zde vznikne přestupní uzel trolejbus – vlak. Díky tomu zastávka Starý Lískovec bude atraktivní jak pro dojíždějící z okolních vesnic, ale o víkendech i pro výlety z města na Střelice, Třebíč, Bránice, Ivančice. Od nádraží ve Starém Lískovci bez přestupu ke špitálu a kampusu nahoře v Bohunicích, s přestupem do Pisárek.. ale všechno závisí na tom, jestli město postaví cestu. 

Zatímco modernizaci trati a nádraží staví stát (Správa železnic), přístupovou cestu a přestupního uzel má na starosti velká radnice Brna. A tady je problém. Sice už na přelomu roku 2020/21 město vlastnilo 80 až 85 % potřebných pozemků, ale o zbytek se stále přetahuje s majiteli.
Dalším problémem je lávka přes potok Leskava. Nutné jsou protipovodňová opatření. Ani s nimi se ještě nezačalo.
Další problém je přístup. Kolem stojí domy a místní lidí nejsou veřejnou dopravou a dalšími lidmi zrovna nadšeni. Jednak hluk a pak místa na parkování. Už teď si ulici U Leskavy zasekali vlastními auty.

Podle stránek Kopeme za Brno bude cesta a nový přestupní uzel stát 200 mil. Kč. Vydání stavebního povolení se předpokládá v polovině roku 2021. Dokončení pak přibližně do konce 2023. Pokud tedy už všechno půjde jak má, tak s dvouletým zpožděním po dokončení nádraží! Ostuda!

Zastávka již finišuje

Nádraží Starý Lískovec

Přístup na nádraží bude jak po schodech…

Nádraží Starý Lískovec

… tak bezbariérově pro cestování s kolem nebo s kočárkem. Kolem potoka vede cyklostezka a vlaky mají být nízkopodlažní.

Nádraží Starý Lískovec

Nahoru na ostrovní nástupiště vede z pochodu skloněný chodník. Proti větru a dešti bude chráněn skleněnými stěnami.

Nádraží Starý Lískovec

Nástupiště ve Starém Lískovci je ostrovní. Tzn. že je z obou stran obklopeno kolejemi. V červnu 2021 se již finišuje, obrubníky jsou na místě, teď povrch nástupiště a osvětlení.

Nádraží Starý Lískovec

Nezbytné protihlukové stěny, aby lidé kolem ulice U Leskavy netrpěli hlukem od projíždějících vlaků.

Nádraží Starý Lískovec

Přístup bude na nástupiště v Lískovci jen z jedné strany.

Nádraží Starý Lískovec

Kdy se dočkáme prvního vlaku?

Nádraží Starý Lískovec

Kudy na nádraží ve Starém Lískovci

Přístup na nádraží ve Starém Lískovci

V plánku vyznačena nejkratší cesta od nádraží na autobus MHD.

Přístup na nádraží ve Starém Lískovci

Přístupová cesta podél potoka Leskava z ulice Čermákova po ulici Šoustalova kolem garáží.

Přístup na nádraží ve Starém Lískovci

Potok Leskava. 

Přístup na nádraží ve Starém Lískovci

Provizorní lávka přes potok Leskava na nádraží ve Starém Lískovci v podobě dřevěného prkna.

Přístup na nádraží ve Starém Lískovci
Přístup na nádraží ve Starém Lískovci

Louka mezi nádražím Starý Lískovec a ulici U Leskavy

Přístup na nádraží ve Starém Lískovci

Současná cesta na nádraží Starý Lískovec vede skrz zelenou stezku. A pak přes potok.

Přístup na nádraží ve Starém Lískovci
Přístup na nádraží ve Starém Lískovci

Ulice U Leskavy dnes.

Železniční přejezd v Lískovci

Železniční přejezd ve Starém Lískovci
Železniční přejezd ve Starém Lískovci
Železniční přejezd ve Starém Lískovci

Dole ve Starém Lískovci, na ulici Martina Ševčíka, je staronový železniční přejezd. Vzhledem k frekvenci vlaků, rychlostí 80 až 120 km/h, budou šraňky spíše dole než nahoře. Podjezd se ale nevyplatí. Za pár let se totiž bude souběžně s tratí na Střelice budovat vysokorychlostní železnice, která zde povede souběžně s touto tratí a cesta zanikne.

Místo pro Váš komentář, dotaz nebo příspěvek je níže.  Vaše příspěvky, komentáře a dotazy jsou před jejich publikováním schváleny, většinou do 24 hodin. Vaše e-mail adresa slouží jen pro případné odpovědi. Nebude zveřejněna, archivována ani předána třetí straně a ani na ni nebudou posílány žádné obchodní nabídky. To slibuji. Pokud mi chcete napsat přímo email, poslat obrázky, text v souboru, můžete psát na. OneManBrnoBlog@gmail.com