Na Nových Sadech je od roku 2019 sál jednotného obslužného pracoviště Správy železnic.
Právě odsud jsou řízeny všechny vlaky na brněnském nádraží. 

Jednotné obslužné pracoviště v novém

Budova SŽDC v Brně

Mezi hlavním nádražím a skladem Malá Amerika, u zastávky šaliny Nové Sady, hned vedle hospody Bogota, vyrostla budova Správy železnic.
Zde je Jednotné obslužné pracoviště, odkud jsou řízeny všechny vlaky na brněnském hlavním nádraží.

A není jich málo: cca 620 vlaků / den. Z toho 430 regionálních (osobních) a 190 dálkových (rychlíků). Než přišla morová epidemie zažívalo brněnské hlavní nádraží rekord v počtu odbavených vlaků v celé historii nádraží.
Šlo ale také o maximum, co lze i s novou technologií na našem stísněném nádraží dostat.
Přitom zájem od cestujících, od státu i od kraje tu je, ale další vlaky se sem již nevejdou. I když je počítáno s tím, že na všechny koleje se vejdou dva vlaky za sebou.

Pohled na brněnské hlavní nádraží

Sál řízení provozu 

Sál řízení vlakového provozu Brno
Sál řízení vlakového provozu
Řízení provozu v Brně
Sál řízení vlakového provozu v Brně

Sál jednotného obslužného pracoviště (řízení vlakového provozu) v Brně

Sál řízení vlakového provozu v Brně

Schéma uspořádání pracovišť řízení vlakového provozu v Brně. V sále je devět pracovišť ve třech řadách za sebou. Odsud se řídí veškerý provoz na brněnském hlavním nádraží.

V první řadě sedí tři výpravčí.

  • Výpravčí A řídí odstavné nádraží A, N a jízdy vlaků ze směru Horní Heršpice po 1. a 3.TK.
  • Výpravčí B řídí odstavné nádraží B a F a jízdy vlaků směr Chrlice, Horní Heršpice po 2.TK a odbočka směr Černovice. Tady se předpokládá největší objem posunů.
  • Výpravčí C řídí jízdy vlaků a posunů na šesti průběžných kolejích a odstavné nádraž S,

Ve druhé řadě sedí Hlavní výpravčí. Ten je zodpovědný za jízdy vlaků v celé stanici, určuje sźměny kolejí, zodpovídá za přípoje, komunikuje se sousedními výpravčími, vede dopravní dokumentaci a řídí práci operátorek.
Po jeho pravici sedí Operátorka rozhlasu. Ta odpovídá za hlášení staničního rozhlasu a informování cestujících. 
Třetí místo vlevo je záložní. Slouží pro zácvik nebo posilu při složitější výlukové činnosti nebo mimořádnostech.

Třetí řada je určena pro Operátorku hlavního výpravčího. Jejím úkolem je vedení agendy narušení dopravy (důvody zpoždění) a vede i dopravní dokumentaci za náhradní dopravu.
Vedle ní, vpravo, sedí Směnový dozorčí provozu. Ten je vedoucí směny a komunikuje s dispečerským aparátem.
Po její levé ruce je volné místo, které bude využíváno pro Zaškolení a výcvik uchazečů na dispečerskou práci.

Pohled ze střechy

Pohled na brněnské hlavní nádraží

Pohled ze střechy budovy Řízení provozu na naše brněnské hlavní nádraží

Pohled na brněnské hlavní nádraží
Pohled na brněnské hlavní nádraží

Pohled na brněnské hlavní nádraží: pod nám 5. a 6.nástupiště. Ty čekají v nadcházejícím roce opravy.

Pohled na brněnské hlavní nádraží
Pohled na brněnské hlavní nádraží

„Zalomený“ pohled na poštu a do ulice Nádražní

Hospoda Bogota

Neobvyklý pohled z výšky na hospodu Bogota na Nových Sadech

Pohled na Petrov

Pohled na skálu Petrov a na ní stojící katedrálu sv. Petra a Pavla. 

Místo pro Váš komentář, dotaz nebo příspěvek je níže.  Vaše příspěvky, komentáře a dotazy jsou před jejich publikováním schváleny, většinou do 24 hodin. Vaše e-mail adresa slouží jen pro případné odpovědi. Nebude zveřejněna, archivována ani předána třetí straně a ani na ni nebudou posílány žádné obchodní nabídky. To slibuji. Pokud mi chcete napsat přímo email, poslat obrázky, text v souboru, můžete psát na. OneManBrnoBlog@gmail.com