Cedule pod hlavním nádražím
Myslím, že sledovat dění v tomto podchodu stojí za to. Například v září přibyly info panely s odjezdy brněnské veřejné dopravy.
Nové info cedule s odjezdy MHD
Od konce září 2020 jsou v podchodě info tabule s odjezdy šaliny, troljbusů a autobusů.
A podobně jako na dráze, i zde je zmatek s číslováním nástupišť a kolejí (na abuli nahoře 2. a 3.kolej, ve sloupci vpravo pak 2. a 3.nástupiště)
Třebas to ještě doladí.
V podchodu pod přestupním uzlem šalin u současného Hlavního nádraží přibylo šest nových informačních tabulí s odjezdy.
Slavnostní spuštění proběhlo ve čtvrtek 24. září 2020. Jedná se o jeden z projektů participativního rozpočtu Dáme na vás s názvem „Tabule s odjezdy v podchodu Hlavasu“. Tento projekt skončil v roce 2018 na 3. místě s 2073 hlasy. Pak dva roky trvala jeho realizace :-(
Navrhovatel projektu Pavel Melichárek přišel s nápadem pověsit tabule do podchodu, aby se každý mohl rozhodnout, jakým spojem pojede, a nemusel furt přebíhat z refýže na refýž.
Sám autorprojektu Pavel Melichárek k tomu řekl: „Děkuji Kanceláři participace i všem, kteří hlasovali a projektu fandili. Určitě má cenu se zapojovat do veřejného dění, všichni jsme součástí velkého celku, Brno je každého z nás, tak si to tu zařiďme tak, ať se nám tu dobře žije. Společně teď můžeme tabule využívat a šetřit čas všichni, od Brňáka, který zde žije celý život, až po turistu, který jen utíká podchodem,“
Tabulí je v podchodu u Hlavního nádraží celkem šest a budou na nich nejbližší odjezdy tramvají, trolejbusů a autobusů.
Celkové náklady na projekt dosáhly 897 000 Kč.
Tak ať slouží.
Kdy asi přibudou i cedule s odjezdy vlaků?
Na nějakém jednání s veřejností jsem to asi před pěti, sedmi lety návrhl. Problém ale byl s nevypořádaným majtkovým vztahem k podchodu pod hlavasem a hlavně, cedule by dávala Správa železnic, nikoliv město.
Tak zatím nic. Třebas by mohl KORDIS?
Myší díra nebo Myšina?
Podchod pod současným brněnským nádražím z 80.let. Jeden čas také Galerie myšina. Odsud i jeho přensený význam Myší díra. Byť ten patří jinému podchodu.
Hranatý mramorový podchod pod hlavním nádražím spojuje přestupní uzel před nádražím s OD Dorny (říve PRIOR). Podchod byl stavěn v 80.letech v rámci projektu podpovrchové šaliny. A po svém dokončení měl sloužit jako pohodlná spojnice centra města na přestupní uzel dvou linek Rychlé šaliny, která se měla nacházet před dnešním Obchodním domem.
Tento odchod je tedy nikdy nedokončeným torzem původního záměru. Proto z podchodu nevedou schody nahoru na nástupiště. jednoduše proto, že v době svého dokončení v 80.letech jsme měli mít v Brně již nové nádraží. Proto jsou také výstupy z podchodu na šalinu tak nemotorně za rohem, protože v té době jsme již měli jezdit novými linkami rychlých (podpovrchových) šalin.