Od pondělí 9. srpna 2021, opět ve stávajících kolejích. Dělníkům se totiž podařilo zkrátit opravu křižovatky u Semilass o tři týdny! Za to jim patří obrovský dík. Protože v tom červencovém horku, když jsem je pozoroval z klimatizované šaliny anebo autobusu jak makají…
Mají můj obdiv.
O tři týdny dříve
Všechno, na poslední chvíli, ještě závislé na nedělním počasí, aby nepršelo. Malovalo se totiž vodorovné značení. Během pěti měsíců se oblast dočkala 350 metrů nové tramvajové trati, 167 metrů nové kanalizace, 210 metrů vodovodu, i nového povrchu vozovky.
Rekonstrukce křižovatky u Semilassa se odkládala skoro deset let a to kvůli souběhu s dalšími dopravními projekty. Kolejová křižovatka u Semilassa byla poslední v Brně provedená ve staré koncepci. Stála na pražcích a štěrkovém podloží. Po rekonstrukci je již ve standardním stavebním provedení, tedy na velkoplošných panelech a s živičným povrchem.
Během rekonstrukce tramvajové trati byl kompletně vyměněn kolejový rošt, který byl již v nevyhovujícím technickém stavu. Současně byly nasazeny nové materiály pro snížení hlučnosti.
Plánovanou výměnu tramvajových kolejí v křižovatce ulice Kosmova a Palackého třídy využily Brněnské vodárny a kanalizace, k rekonstrukci vodovodu a opravě kanalizace. Důvodem byl špatných technický stav těchto inženýrských sítí. Vodovod z let 1952–1964 byl značně poruchový a byl příčinou častého přerušení dodávek vody.
Vodovod o světlosti trubky DN 80–350 byl rekonstruován v celkové délce 210 metrů. Současně byla opravena kanalizace DN 700/1050 (vejčitý profil) v Palackého třídě v délce 110 metrů a kanalizace DN 700/1050 v části ulice Kosmova a zálivu do ulice Riegrova v délce 57 metrů.
Součástí stavby byla i vyvolaná přeložka plynovodu v délce 40 metrů.
Lepší průjezdnost šalin
„Vzhledem k nedostatečné osové vzdálenosti doposud nebylo možné míjení tramvají v zatáčce od Semilassa ke královopolskému nádraží, což bylo pro provoz tramvajové dopravy problematické. Během rekonstrukce došlo k technické úpravě křížení tak, aby mohly vozy místem projíždět souběžně,“ vysvětlil generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.