Z kopřiv a zarostlé louky se rodí nová ulice Trnitá. Dřívější pokusy o zástavbu jižní část města Brna mizí a na jejich místě rostou novou domy.
Palác Trnitá
Výstavba paláce Trnitá Brno, vedle Vaňkovky, prosinec 2020.
Projekt se skládá z obytné části, kterou tvoří 190 bytů 1+kk až 4+kk a dvou administrativních částí, jejichž celková podlahová plocha činí cca 15.000 m². V přízemí budou umístěny obchody.
Parkování je zajištěno ve dvou podzemních a jednom nadzemním podlaží, kde bude 449 garážových stání.
Vizualizace projektu Paláce Trnitá.
Zdroj: Novostavby Brno
Už se bourá (a staví)
únor 2019
Nejdále s novou výstavbou je investorská skupina J&T Banka. Ta chce na ploše mezi ulicemi Opuštěná a Trnitá, hned vedle Vaňkovky, na ploše 4 ha postavit tři bloky se stovkami bytů, kancelářemi, obchody a službami. Dnes se tu už bourá a dělá se archeologický záchranný průzkum.
Místo pro Váš komentář, dotaz nebo příspěvek je níže. Vaše příspěvky, komentáře a dotazy jsou před jejich publikováním schváleny, většinou do 24 hodin. Vaše e-mail adresa slouží jen pro případné odpovědi. Nebude zveřejněna, archivována ani předána třetí straně a ani na ni nebudou posílány žádné obchodní nabídky. To slibuji.
Pokud mi chcete napsat přímo email, poslat obrázky, text v souboru, můžete psát na. OneManBrnoBlog@gmail.com
Zajímavé shrnutí… jen pár poznámek k některým stavbám:
– kryty u Vaňkovky … ano, jde o protiletecké kryty, viz https://www.kafelanka.cz/mista/kryt3.php a https://www.kafelanka.cz/mista/kryt5.php
– vlečka z Dolního n. nevedla do slévárny UXA, ale do podniků u Komárovské ulice, viz https://www.brnak.net/index.php?id=bd_v5_txt (je tam i záložka s fotkami a mapou)
Děkuji za odkaz na protiletecké kryty.
Ohledně vlečky do slévárny UXA – máte pravdu, nikde jsem nenašel, že by tam kdy vlečka vedla.
Na druhou stranu se mi zdá velmi nepravděpodobné, že by do slévárny nevedla žel. vlečka. Zvláště, když se v blízkosti nacházelo tolik tratí a vleček. Pokud by do slévárny UXA vedla vlečka, byla by nejspíše zaústěna na zadní dvůr u ulice Široká. A z Dolního nádraží vede pod vhodným sklonem cesta do ulice Široká. Ale to je jen moje domněnka.
Ty plány jsou hrozné – jde pouze o vytvoření nového atraktivního místa pro developery. Nikdo neřeší kapacitu dopravy, není tam žádná mimoúrovňová tramvaj, nic. Bude z toho nová obrovská Holandská, kam se synergicky nedá rozumně dostat ani MHD, ani autem – natož zaparkovat. Ubozí zde zaměstnaní přebíhají 4 až 6 proudovou magistrálu a přeskakují svodidla, aby se přes území justice nebo hobbymarketu prodrali k jediné lince široko daleko.
Já si myslím, že je dobře, že zde najdou nový domov a práci stovky, možná tisíce brňáků. Přivedení veřejné dopravy, včetna šaliny z Nových Sadů a od Masné bylo řešeno jako jeden z klíčovýcm faktorů ve Studii proveditelnosti z listopadu 2017. A co se týká Holandské a dopravní ne-obslužnosti, to je svízel. Čeká se na výstavbu nového nádraží a uvolnění pozemk pro veřejnou dopravu, která by zajistila kvalitní obslužnost celého tohoto území. Více na: http://www.onemanbrnoblog.cz/studie-proveditelnosti-2017-jak-se-zmeni-verejna-doprava/
uz to trva moc dlouho uz at se konecne kopne do zeme
Hlavně když se člověk podívá na ty modely, tak zeleň v minimálním zastoupení, přitom samé betonové plochy s domy a ulicemi. Proč nemůže být mezi Tritiny a Auto ESA nějaký park? Ze současné spousty zeleně, která se záměrně neudržuje (a nejspíš to taky i dlouho zůstane), protože v budoucnu se tam možná bude stavět, zůstane podle návrhů úplné minimum, což pro cetrum města není vůbec dobře.
Stačí se zajet do trochu vyspělejších státu a jejich velkoměst, uvidíte jak zachází s volnými pozemky v současnosti. Snaží se tam vytvářet zelené prostory co to jde. Města se potom tolik v létě nepřehřívají a mají zároveň i relax zóny pro lidi v nich. V ČR je zvykem vypadnout o víkendu z města do přírody, ale ve spoustě měst lidé nejezdí na chalupy mimo město, ale žijí ve městě i o víkendech a snaží se tomu přizpůsobit i využívání volných ploch, tedy přitáhnout si přírodu do města.
Souhlasim s tím, že architekti podlehli developerům a plochu Jižního centra jim darovali k maximalnímu komerčnímu zhodnoceni aniž by celému Brnu v tomto prostoru vytvořili skutečné Jižní centrum a ne pouhé Jižní sídlištĕ. Brno má unikátní možnost zde vytvořit odpočinkovou zónu s kulturním a sportovním vyžitím a relaxaci. Parky s vodní plochou, ale i místo pro nové nádraží MHD. Projíždějící cestující Brnem budou tady bohužel míjet jen hradby obytných budov. Nebude se jednat o nějaké nové centrum, volné odpočinkové plochy, ale jen o obytné bloky i když se zelenými vnitrobloky což je vzhledem k této velmi cenné lokalitě škoda a téměř promrhání stoleté šance vytvořit zde moderní odpočinkové centrum, které bude sloužit stávajícím obyvatelúm. Dále zahušťovat již dosti hustou zástavbu centra Brna, již není únosné.