Opravy Údolní
Po první etapě oprav ulice Údolní se již chystá druhá etapa. Ta byla měla zahrnovat 800 metrový úsek od ulice Husovy po křižovatku Úvoz. Začít by se mělo v letech 2021 až 2022.
Opravy 2.část: 2021 – ….
Brno plánuje rekonstrukci Údolní ulice v úseku od Husové po Úvoz.
Leden 2020
Již Letos by měla být hotová dokumentace pro územní rozhodnutí druhé etapy oprav Údolní ulice a to od ulice Husovy po Úvoz. Práce by měly začít někdy v letech 2021-2022. Rekonstrukce se dotkne silnice, 800 metrů tramvajové trati, včetně zastávek šaliny Údolní a Úvoz, ale také veřejných prostranství, zastávek a zeleně. Vznikne i cyklostezka, které se budou barevně lišit od žulových ploch pro chodce a od prostranství na zastávkách.
Město vysadí i nové stromy. Součásti bude i „úprava plochy pod Špilberkem. Zde přibydou vodní prvky a místa pro odpočinek návštěvníků. Osvětlení bude úspornými LED svítidly. Sníží se také počet asfaltových ploch, město je nahradí dlaždicemi.
Na podzim 2018 brněnští konšelé vybrali firmu PK Ossendorf, aby za 11,5 mil. Kč vypracovala projektovou dokumentaci na druhou etapu rekonstrukce Údolní ulice.
Pokračovat se bude od ulice Husova po křižovatku s ul. Úvoz. Dokumentace by měla být hotova v polovině roku 2020 a hned by se mělo začít stavět.
Druhá etapa rekonstrukce obsahuje totéž: tedy výměnu kanalizace, vodovodů, plynu, elektřiny, sloupů trakčního a pouličního osvětlení, výměnu vozovky a nové koleje pro šalinu. Plus chodníky a zeleň.
Opravy 1.část: 2018 – 2019
V květnu 2018 začala rekonstrukce ulice Údolní. A to od křižovatky s Úvozem až nahoru po smyčku pod Kraví horou.
Šaliny končí u křižovatky s Úvozem, kde oboustranné čtyřky mají výhybku. Stavaři to berou pěkne od podlahy, resp. od kanalizace. Výměny se dočká kanalizace, plyn, voda, kabely, sloupy s trolejemi, osvětlením a na závěr položí novou trať pro šalinu a asfalt na novou vozovku. Poté se bude pokračovat do okolních ulic: Klácelova, Kampelíkova a části Lerchovy. Šaliny by po Údolní měly opět jezdit na jaře 2019 a okolní ulice by měly být hotovy do konce roku 2019.
Protože nejezdí šaliny, je zavedena náhradní autobusová doprava x4 už z dola z Komenského náměstí nahoru na Vaňkovo náměstí (tedy stejně jak jezdí trolejbusy). Autobusy x4 pak pokračují po Lerchově na náměstí Míru. Zde se změní na číslo 68 a pojedou kolem Kounicových kolejí na Šumavskou.
Náměstí Míru – Lerchová
Přitom přes ulici krásná velká škola. V sousedství velké domy. Krásný kostel. Spojnice ulic Údolní a Lerchova si přímo volá po důstojném zakončení nárožným domem, který by tvořil další dominantu náměstí Míru. Místo toho tu budou přízemní objekty a na náměstí, u smyčky šaliny, nevzhledná samoška a cosi jako park. Pro komunitní centrum by se na Kraví Hoře určitě dalo najít lepší místo. Je to znouze ctnost a promarněná příležitost. Škoda.
Za lepší spojení na Žluťák
Odpověď (kráceno):
… po ukončení výluky tramvají v Údolní ulici předpokládáme, že většinu přepravních výkonů v dané oblasti převezme zpět tramvajová doprava, nicméně si uvědomujeme, že nyní vzniklo pro mnoho cestujících nové – rychlé – pohodlné – komfortní spojení v tangenciálním směru mezi přestupními zastávkami Náměstí Míru – Tábor – Klusáčkova – Šumavská, o kterém dříve možná ani neuvažovali. I z těchto důvodů plánujeme v rámci našich provozních a ekonomických možností zachování linky 68 ve stávající trase s možným rozšířením provozu v úseku Náměstí Míru – Pisárky, nicméně současný interval dosahující krátkodobě i 5 minut v průběhu celého dne se zatím nepředpokládá.
Aktuální situaci monitorujeme a ačkoliv chápeme, že cestování ve výrazněji vytížených spojích není zrovna optimální z hlediska osobní pohody, je třeba si uvědomit, že ranní špička (zejména časové období od 7 do 8 hodin) je z hlediska dopravy problematická, protože typicky v Brně dochází k souběhu zvýšené poptávky ze strany žáků a studentů s poptávkou pracujících v drtivé většině cestujících na 8. hodinu do práce a kapacita vozidel v síti linek MHD je opravdu již prakticky vyčerpána a to i přes to, že v tuto dobu vypravujeme veškeré disponibilní vozy (v dopravní špičce máme v provozu více jak 500 vozidel v celé síti MHD). Na mnoha místech se tak počet cestujících přibližuje maximální kapacitě vozidla.
Nicméně je pravdou, že zejména v úseku Tábor – Náměstí Míru je poptávka po přepravě nepoměrně vyšší než ve zbylé části trasy, a z tohoto důvodu je v daném úseku linka 68 v tomto období posílena na výsledný interval 5 minut s odjezdy v časech 7: 18 – 23 – 28 – 33 – 38, přičemž kromě jednoho odjezdu (7:28 ze Šumavské jedoucí až na Myslivnu, kam by bylo značně neekonomické vypravovat standardní autobus) jsou všechny ostatní spoje zajištěné standardními autobusy o celkové kapacitě jednoho vozu až 80 cestujících, u kterých při opakovaných kontrolních měřeních frekvence cestujících byla potvrzena dostatečná kapacitní rezerva – průměrná obsazenost je 40 cestujících na spoj….
Místo pro Váš komentář, dotaz nebo příspěvek je níže. Vaše příspěvky, komentáře a dotazy jsou před jejich publikováním schváleny, většinou do 24 hodin. Vaše e-mail adresa slouží jen pro případné odpovědi. Nebude zveřejněna, archivována ani předána třetí straně a ani na ni nebudou posílány žádné obchodní nabídky. To slibuji.
Pokud mi chcete napsat přímo email, poslat obrázky, text v souboru, můžete psát na. OneManBrnoBlog@gmail.com